Van medewerker naar leidinggevende

De rol van leidinggevende is een van de belangrijkste functies binnen een organisatie. Het is de schakel tussen management en medewerkers. De functie van middle manager, teamleider of afdelingshoofd is een positie die veel mensen maar wat graag willen bekleden. Velen komen op die positie terecht omdat ze goed zijn in hun vakgebied. Wat men zich minder realiseert is dat leiding geven een vak apart is en dat men een groot deel van het vroegere werk niet meer kan uitvoeren, het is een echte carrière switch. 70% of zelfs meer van de tijd van een leidinggevende gaat zitten in het communiceren met medewerkers en met hun manager. Lees verder over het switchen van baan op latere leeftijd of lees verder over loopbaancoaches in het algemeen.

Resultaten

  • Deelnemers hebben na de training een goed beeld van wat leidinggeven was en vandaag de dag is
  • Ze zijn in staat te luisteren naar hun medewerkers en hen te motiveren door in verschillende situaties de juiste leidinggevende stijl toe te passen. Ze hebben geleerd op een opbouwende wijze kritiek te geven en zal dit helpen in hun baan (carrières)
  • Te ontwikkelen competenties: leidinggeven, luisteren, kritiek leveren, coachen en motiveren
Back to top